Home > Awareness > Niat Puasa Sebulan di bulan Ramadhan

Niat Puasa Sebulan di bulan Ramadhan

assalammualaikum..salam sejahtera semua..

Sopan je cara aku mula menulis hari ni..cewah..al maklum la hari esok bermulanya puasa..tu pun kalau penyimpan mohor2 besar umumkan esok puasa..(baju warna apa la dia pakai mlm ni ya?) harap korang semua dah ganti puasa ye..so malam ni kira nya dah mula la orang sembahyang terawih kan? (jgn tala kuih ye kawan2..haha)..bulan puasa cam ni mesti ramai yang derma kat masjid macam2 jenis juadah kan? kuih-muih, kurma, nasi tomato, bubur lambuk (arghh sedap nya!)  :P

Oleh itu, saya masukkan niat puasa dan doa buka puasa untuk korang semua..

Niat Puasa Harian:


Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala


Niat Puasa Sebulan:

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Doa Buka Puasa:


Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Malam ni dah boleh mula niat ya..jangan lupa dan buat2 lupa niat..ada yang buka periuk esok dan jgn ada yang pura2 gastrik pula..hihi :D ..ingat semua, jaga hati, jaga ibadat, jaga mata (jangan surf internet tengok gambar bukan2 ya..lagi elok tak tengok gambar macam tu walaupun bukan pada bulan ramadhan) tak baik..

ok lah..c u next entry..

tata..pis (^_^)V

Categories: Awareness
  1. August 10, 2010 at 8:59 pm | #1

    yeayyyyy dah leh pose dah esok td dah istihar.. org tu pakai bju warne… pink.. n3 yg bgus tuk saper2 yg lupa camner nk niat.. apa2 pun selmt bepose kepada semua penulis blog ni terutama pd ketam,, by da way ktam ni ketam jantan ke betin.. sebab nk tau ketam leh pose penuh ke tak… hehee

    • ket@mjLnLuRus
      August 10, 2010 at 9:25 pm | #2

      tu la pasal..esok dah boleh puasa..bemie boleh puasa tak esok? tu la..jgn lupa niat ye..hihi..niat je sebulan senang..ketam ni ketam takda jantina..hihi..bemie jgn buat perkara tak senonoh ye bulan ramadhan…hihi..

  2. Din
    August 10, 2010 at 11:31 pm | #3

    apo nie terkaleh niat sebulan ngan harian???

  3. August 11, 2010 at 12:54 pm | #4

    Buka arini aku nak mkn mee ketam la.. mcm menarik je. hohoho

  4. karipapvanilla
    August 13, 2010 at 8:51 am | #5

    selamat berpuasa semua, semoga puasa kita tahun ini dirahmati dan diberkati, dan tak lupa juga berdoa agar bertemu lagi tahun hadapan dengan bulan ramadhan penuh rahmat.

    jadi kawan-kawan, selamat beramal

    • sportrimkeretapi
      August 19, 2010 at 10:14 am | #6

      slamat berpuasa!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: